dijous, 5 de gener de 2017

ALICIA A TRAVÉS DEL MIRALL .



Per finalitzar el primer trimestre a 4 ESo amb el grup d'humanitats hem fet un resum o síntesi del tema treballat a classe: Qui sóc jo? 

Amb l'ànim de veure què en pensem de l'existència o no del "jo hem dic Alex " "jo hem dic Paula" el nostre recorregut ha estat presentat en forma de dilemes com l'habitació 66 , en forma de joc dels múltiples "jos" que arrosseguem nosaltres : el jo real, el jo inventat, el jo fantasiós , el jo cregut, el jo ideal, el jo fragmentat, ... infinitat de jo formen part de la nostra identitat. 

El mirall permet jugar amb l'altre banda del que ens veiem en el reflex  a diferència dels vampirs que no tenen identitat perquè són els no-morts . Però podem descobrir en els miralls la mirada del nostre jo ? 


La pel·lícula de Tim Burton sobre la novel·la de Lewis Carroll permet precisament descobrir això ..

Com veure una pel·lícula a classe ?  Cal fer-ho amb els ulls ben oberts , amb el llum encès i amb un paper i un bolígraf per anotar tot allò que ens serveixi per pensar. Com per exemple : 

  • inici de la història : escapar del temps present a través dels miralls màgics. 
  • Protagonista el temps senyor Tic Tac , reina vermella i reina blanca,el "barretaire boig" , ....

Tot això ha de servir ajudat de l'esquema de conceptes que hem fet a la pissarra , a classe. 


Seguidament ajudat de la guia de treball posterior podem respondre a les preguntes .